Sluiten

Veelgestelde vragen

Hieronder staat een overzicht van de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op via info@kaapskil.nl of 0222-314956.

Vragen over kaartjes

  • Ik heb een gratis entreekaartje, kan ik dan gewoon naar binnen?
    Nee, u heeft wel een tijdslot nodig. U kunt uw starttijd voor € 0.50 kopen op de ticketpagina. Neemt u het entreekaartje dan mee om bij binnenkomst te tonen?
  • Ik heb een Museumkaart/Texelse museumpas, moet ik dan toch een kaartje kopen?
    Ja, u heeft wel een starttijd nodig. U kunt voor € 0.50 een tijdslot kopen op de ticketpagina. De Museumkaart kunt u bij de receptie van het museum zelf scannen.
  • Moet ik voor een kind dat jonger is dan vier jaar ook een tijdslot kopen?
    Nee, dat is niet nodig. Kinderen t/m 3 jaar zijn gratis en gaan mee met het tijdslot van het gezelschap waar ze bij horen.
  • Ik kan niet online betalen. Hoe koop ik dan een kaartje?
    Helaas is het voorlopig noodzakelijk om vooraf tickets te kopen via de website.
  • Ik heb een kaartje gekocht maar ik ben ziek geworden / iemand uit mijn gezelschap is ziek geworden. Wat moet ik doen?
    Als u zelf of iemand uit uw gezelschap ziek of niet lekker is, kunt u niet komen.
    Neem contact op met de receptie via telefoonnummer +31-(0)222-314956. Zij regelen het met u.
  • Ik begeleid een gehandicapte. Gaan wij samen op een tijdslot?
    Nee, iedereen boven de 3 jaar oud heeft een eigen tijdslotkaartje nodig.

Vragen over het bezoek – wat is er te doen, hoe werkt het?

  • Is het restaurant open?
    Het restaurant is open. Vanwege de richtlijnen is het aantal zitplaatsen wel enigszins beperkt. We denken echter dat het voldoende is voor het aantal bezoekers. Er zijn tafels binnen en picknicktafels buiten. Het is fijn als u, wanneer het toch druk wordt, ruimte maakt voor een ander als u klaar bent met eten of drinken. U kunt alleen elektronisch betalen.
  • Zijn de wc’s open?
    Zeker. Er zijn twee toiletblokken. Een in het entreegebouw en een achter de molen. Beide toiletblokken bevatten ook een verschoonplek voor kleine kinderen en een invalidentoilet.
  • Kan ik tussendoor mijn handen schoonmaken?
    Voor het wassen van handen kunt u terecht in de toiletblokken. Daarnaast is op verschillende plekken desinfecterende handgel beschikbaar.
  • Ik kan geen trap lopen, kan ik overal komen?
    Museum Kaap Skil is grotendeels toegankelijk voor mindervaliden. In het entreegebouw is een lift aanwezig. Waar op het buitenterrein de looproute over een trap gaat, is hij voor mindervaliden aangepast.
  • Zijn er extra activiteiten in de vakantie?
    Er kunnen binnen de anderhalve meter richtlijnen helaas geen vakantie-activiteiten in het museum worden georganiseerd.
  • Wanneer worden er ambachten gedemonstreerd in het openluchtmuseum?
    Helaas zijn er de komende tijd geen demonstraties.
  • Kan ik parkeren bij het museum?
    U kunt voor het parkeren van zowel fiets als auto gebruik maken van de parkeerplaats aan de Vlamkast. Dit is heel dichtbij het museum. Bij de entree van Museum Kaap Skil zijn twee invalidenparkeerplaatsen. Houd bij het in- en uitstappen rekening met de vereiste anderhalve meter afstand tot andere mensen.
  • Kan ik alles zien in het museum?
    De museumroute leidt u door het hele museum, binnen en buiten. Voor de ingang van een tentoonstellingszaal kunt u een inschatting maken of het op dat moment rustig genoeg is. Mocht dat niet het geval zijn, dan kunt u op een later moment alsnog naar binnen. Wij vragen iedereen zelf drukke plekken te vermijden.
  • Hoe lang duurt het bezoek?
    Er zit geen eindtijd aan het kaartje. U kunt dus zelf bepalen wanneer u weer weggaat.
  • Wat zijn de openingstijden?
    Vooralsnog gelden de reguliere openingstijden: dagelijks van 10.00-17.00.
  • Moet ik een mondkapje op?
    U bent vrij een mondkapje te dragen, maar dit is niet vereist. Wij volgen de richtlijnen van de overheid en daarin staat dat anderhalve meter afstand houden voldoet.

Vragen over andere redenen om binnen te willen komen

  • Ik heb een voorwerp waarvan ik graag wil weten wat het is. Kan ik nog terecht bij de receptie met mijn vragen?
    Het is handig als u vooraf even telefonisch een afspraak maakt. U kunt ook een foto maken en opsturen aan info@kaapskil.nl. De conservator zal dan antwoorden.

 

Ontdek meer

Blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief
Waar gebruiken wij uw gegevens voor?
Volg ons

#kaapskil op social media

Vissersstraatje in het openluchtmuseum van Kaap Skil
Schepen van maritieme maquette bij Museum Kaap Skil
Deur van molen in openluchtmuseum van Museum Kaap Skil
Touwslagers in openluchtmuseum van Museum Kaap Skil
Vissershuisje in Museum Kaap Skil
Hoofdgebouw Museum Kaap Skil